STARTING THE DAY BEAUTIFULLY:

STARTING THE DAY BEAUTIFULLY:

quarta-feira, 6 de julho de 2011

fading beauty



  


Adoro hortências!; bem!, na minha terra chamam-se granjas, vá-se lá saber porquê!! Adoro-as de todas as cores, maneiras e feitios... infelizmente duram tão pouco depois de cortadas e em jarras. Estas estão já a desmaiar mas mesmo assim ... lindas!...

I love hydrangeas!!; in any colour and shape!!! they always remind me of my childhood in the countryside. One of my mom's uncles was completely blind and had a severe passion for roses and hydrangeas. He had a small classic garden filled with colours  and smells... i guess i somehow got his passion too. These are already fading but yet so gorgeous!...

16 comentários:

Antonia disse...

Very lovely pictures Rosa, Hortensia is one of my favorites too! Sleep well, big hug Anja

Eefies day disse...

Nice pitures and the colours are so beautifull. In our garden we have also a few of those lovely hortensias.

Greetz,
Eefie

Presépio no Canal disse...

Rosa!!
Plantei hortensias no meu jardim, mas nao se estao a aguentar. Como sou jardineira de primeira viagem, tens algum conselho? Tem chovido muito, mas ele ha tardes que o sol esta uma brasa. Ja nao sei que fazer...Help!!
Bjs!!

Fay disse...

Rosa they are beautiful I like the greeny ones too ENJOY fay xx

Petite Michelle Louise disse...

no flower seems to dry out prettier than hydrangeas.. they are so lovely!

Regina disse...

Eu também acho as hortências lindas, mas eu nunca as corto, pois assim elas duram do final da primavera até o outono lindas.

Sempre visito seu blog, mas raramente deixo comentários pq por alguma razão o seu blog e alguns outros não obedecem ao comando do cursor, e eu não consigo ver tudo o que quero e dificilmente consigo deixar um comentário.
Gostei do novo visual.

Happy-Sonne disse...

Dear Rosa
Wow... so nice pictures! I love the Hortensia. The colour is so sweet! Thank you for the nice comment on my blog.
I wish you a happy weekend and send you a lot of greetings.
Hugs Yvonne

It's me disse...

Beautiful colors nice flowers......enjoy summer.....love Ria...xxx...

Presépio no Canal disse...

Rosa!

Obrigadissima pelos teus conselhos. Ja vi que andei a fazer asneira. Reguei as flores durante os dias mais quentes e aconteceu como disses, apareceram com uma cor queimada.
Vou ser paciente, como dizes, e seguir os restantes conselhos.
Obrigada, mesmo! A ver se tenho uma entrada bonita!
Beijinhos! :-)
PS: entristeceu-me muito a morte da Maria Jose Nogueira Pinto. Nao fazia a minima ideia que ela estava doente. Paz a Sua Alma.

Presépio no Canal disse...

Ok, Rosa.

Obrigada por mais essa dica ;-))

xoxoxo

Julia - "Vintage with Laces" disse...

Hydrangeas are among my most favorite flowers and I especially love them in soft pinks.
xoxo,
Julia

Gloria disse...

Hola Rosa!!!Divina tu niña al sol y playa!!!! Y me gustan tus flores y tus ideas con tus lavandas...Yo también cuelgo de mi cocina los ramos de laureles y ramitas de hierbas como tú! Adoro cocinar y sentir los aromas de ellos. Muy buena música!!!!Un beso, Gloria.

maria cecilia disse...

yes, really gorgeous!!!!

Miss Gracie's House disse...

Agreed! They are simply beautiful!
Rene

Sharon (Roses and Rust) disse...

I love this beautiful dusty pink colour. I adore hydrangeas and wish I was better at growing them. Have a lovely weekend x Sharon

Mina disse...

Magnificent, Rosa! I love Roses and Hydrangeas as much dried as fresh. Have a wonderful day, my friend.

THANKS FOR YOUR VISIT! YOU ARE WELCOME ANYTIME!