STARTING THE DAY BEAUTIFULLY:

STARTING THE DAY BEAUTIFULLY:

domingo, 15 de maio de 2011

especial // so special




Imagens de uma coisinha que fiz usando um tecido muito especial para mim. Hà uns tempos atrás a minha mãe deu-me um saco com coisas que pertenceram á minha avó materna e á minha bisávo. Pensei: "pronto deve ser cangalhada!" Mas não! Não podia estar mais errada!!! Qual o meu espanto quando abro o saco e descubro um par de lençois de linho bem rústico e novelos de linho em várias fazes de fiação!!!! O máximo! Hoje agarrei e fiz para a minha dawanda um avental 100% algodão e para o coração usei um pedaço de linho de um dos lençóis. Que tal?!

Photos of a very special apron i did today for my dawanda using a fabric very special for me!

A few months ago my mother gave me a big bag of stuff that belonged to my grandmother and greatgrandmother. I thought: "it's probably a bunch of old stuff!" I couldn't be more wrong!! When i opened the bag i found things really hard to find nowadays!!! I mean you can for sure find imitations, some really good ones but this is the original stuff: 2 pure 100% organic homemade linen bedsheets (produced on my family fields and weaved by the ladies of the family) and several amounts of linen in several stages (some ready to weave others not so much). I'll have to show you some photos! Some of them i'm keeping for myself, of course, but i got so many that i'm considering selling some. Maybe you like it too! On this apron i used 100% cotton and then a linen (my special one) heart.
What do you think?! Do you like the cherries?!
Happy Sunday evening!

4 comentários:

rosarod disse...

Eu acho que é ótimo. Eu amo o contraste do creme natural com cerejas e verdes, um grande sucesso! Saudações, Rose Marie

Silvina disse...

What a beautiful treasure! It is always a pleasure to visit your blog!
www.almaenlunada.blogspot.com

Bonjade disse...

So lovely....I love this one....
Fine new week.
Best regards

Fer disse...

Eu gostei muito!

Nao poderia ficar mais bonito que assim...
:D

Abraço.
Fer.

THANKS FOR YOUR VISIT! YOU ARE WELCOME ANYTIME!