STARTING THE DAY BEAUTIFULLY:

STARTING THE DAY BEAUTIFULLY:

sábado, 14 de maio de 2011

adoro um mata-bicho!!! // do you like to snack?!!?











Bom dia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!É sábado!!! e...
apesar de ser sábado, cá por casa ningém dorme até tarde!!! Não que não apeteça, mas a minha filhota acorda com as galinhas e levanta logo toda a gente!!! Por isso, enquanto uns ainda dormem e outros tomam o pequeno-almoço, eu já vou num mata-bicho matinal, que é como quem diz, em linguagem moderna e chic, um snack! Este é o meu: 1 chá delicioso que o meu marido me trouxe da Austria, um sumo, um par de bolachinhas e umas cerejinhas (que em tempo delas seria pecado não as comer, certo?!).
A chávena que vêem na foto é-me muito querida! Além de ter o poema de um dos meus poetas ingleses preferidos (ode to the nightingale), comprei-a nas primeiras férias que fizemos antes e depois de casados! Bem, não foram bem férias! O meu marido foi a uma reunião da Nato em Roma e levou-nos (a mim e meu filhote). Estava casada hà 10 anos e o meu filhote tinha 3. Não! não tive lua-de-mel! Não tinhamos dinheiro e nunca fomos de férias para pouparmos para conseguirmos ter esta casa! O meu marido tinha 3 empregos e eu outros tantos! Foram tempos difíceis! de muito trabalho! e hoje quando dizemos que vivemos na Herdade da Aroeira olham para nós com cara de "estes gajos são ricos vivem muito bem eles que paguem a crise! Enquanto os outros íam para as Caraíbas ... ...
Enfim!...
De resto, já vi que o meu post de 5ª apareceu e tenho agora fotos repetidas! Este blogger é uma alegria!
Bom fim-de-semana!

Good morning!!!!!!!!!!!!!!!! It's Saturday!!!!!!!!!!!!!!!!! and ...
although it's saturday nobody sleeps till late chez moi! My baby girl wakes up with the chickens (as we say...) and wakes up everybody straight away!!!
So ... while some are still sleeping and others are having breakfast by now, i'm already having a morning snack!!!: a glorious tea, that my husband brought me from Austria, some juice, a couple of cookies and some cherries (it would be sinful not to eat them, right?!?!).
The tea cup you see on the foto is very dear to me!; not only because it has a poem (ode to the nightingale) from one of my favourite english poets, but also because i bought it on the very 1st holidays we had since ever! Well, it was not really holidays!; my husband went to a Nato meeting in Rome and took me and my son. No! we had no honeymoon!!! We could not afford it! And we never went on holidays! Rome was the 1st kind of holiday! We were married for 10 years and my son was 3 years old! My husband had 3 jobs and so did i and we never took holidays (not even in our own country) so we could save to have the house we have. And... do you know something?!?!? Nowadays when asked for our address and we say we live in Herdade da Aroeira, a very private condo, people look at us with that face saying " these guys are rich they have a great life they must pay for this crises"! While others went to paradise islands and the Carabbean ... ...  and when i see those faces i think to myself (i should say it loud!) f..... you just get your ass out of the sofa work and save!!
Never mind! I'm just feeling that there's no justice in this world! ... ...
I've seen that my thursday's post showed up and i now have the same fotos 2! This blogger is a carnival!!!!!!
Happy weekend!!!!!!!!!!!!
Enjoy!!!!!!!

9 comentários:

Food, Fun and Life in the Charente disse...

I know the feeling well, people think we are rich because we have a tiny house in the UK and a house in France. We have skimped and saved to get where we have and it has not been easy as when we left S.Africa 10 years ago we left with very little because of the exchange rate.
Beautiful pictures as always. Diane

rosarod disse...

Olá, como você foi. que bom quando é apreciada e alguns está ligada a qualquer ponto no tempo, como no presente caso as suas férias. Bem, assim é a vida. Os seres humanos têm impresso na sua humanidade através de uma escala de inclinações excessivas, como neste caso seria "um pouco de desejo para os outros." Talvez o que os outros têm lutado, eu acho que viver a vida é uma arte que todo mundo conhece ou expressa. Por tudo que eu agradeço a Deus por menos. Bem, depois de filosofia "tão bonita que eu encontrar a sua caneca, as fotos são grandes! Saudações, Rose Marie

Franka disse...

Have a nice saturday evening!

xo
Franka

Antonia disse...

We have a lot of trouble with Blogger too Rosa. So nice to have a quit moment with a snack on saturdaymorning. I'm in love with your tin for the tea! Your pool is so lovely! Have a vey nice weekend, hugs Anja

Draffin Bears disse...

Hi Rosa,

Oh yes, I remember when the children were little, they never slept in.
Now our son who is 19 loves to sleep in.
The snack you are eating looks great, aren't cherries delicious.

Happy weekend
Hugs
Carolyn

Fay disse...

Hi Rosa gald to be back Ive been locked out of my blog for a week !!! so i have a lot of catching up Google is a pain !!!
yes selling a house is very stressful i can truly understand that LOVE the music and you snacks !! and i could just jump in the pool enjoy your siunday Rosa love fay x x

Ardisia disse...

Hello! Such a beautiful porcelain you´re showing!

I´ve had a lots of problems with blogger lately :( Fingers crossed the problems are now solved!

Have a nice evening!
Mia

Marcela disse...

Gracias por visitar mi tienda!
Me encantó tu blog!
te sigo!
beso
Marce

Mina disse...

Oh, your snack looks scrumptious! Those 2 days without blogger was a mess, was it not? I love your attitude about people's actions when you tell them where you live. Indeed! You go, girl! Have a great week.

THANKS FOR YOUR VISIT! YOU ARE WELCOME ANYTIME!