STARTING THE DAY BEAUTIFULLY:

STARTING THE DAY BEAUTIFULLY:

segunda-feira, 4 de abril de 2011

olhem só!... // just look what i found...










Para começar umas imagens mais bonitinhas!
Depois imagens de uma casa antiga em Montemor-o-Novo com toneladas de charme apesar de muito mal tratada!
Por fim, a caminho de casa, agorinha mesmo, vejam só o que encontrei no lixo! uma espreguiçadeira de vime!!! Tá bem! Tá bem! tem um ar de já ter visto melhores dias, mas esperem até eu lhe pôr as mãos em cima! Claro está que me vi bem grega para a meter dentro do meu minúsculo bolinhas e que o meu marido me vai perguntar para que quero mais um assento, mas podia deixá-la no lixo?!! Podia?!?! só se estivesse louca! as coisas que as pessoas deitam fora!!!

1st let me show you some nice pics!
Then images of a house in Montemor-o-Novo, filled with charme! Please do enhance the photos and look at the gorgeous details on the outside architecture! just lovely!
To finish today's post, on the way home i've just found this pretty chaise long in the garbage!!!!!!!!!!! Of course i had such a hard time to get it into my tiny car, and lots of people was just staring with that special ? on their head thinking why in the hell  would i want an old chair, and my husband will ask me exactly that when he arrives home, and ... ... ; but i couldn't leave it there, could i?!?! Can you see the potencial?!?! are you with me on this one?!
And ... ... i've been really lasy getting back to you and your blogs!! sorry!!!
I'm off to check on what you all have been doing!

23 comentários:

deise CRAFTS... disse...

Olá Rosa Maria!
Gostei das fotos da casa antiga!
Eu sempre tive uma paixão por esse tipo de casa!
E quando estão abandonadas e tem esse ar misterioso então... se torna irresistível pra mim!
Fico a me contar histórias do que poderia ter vivida aquelas paredes!
Obrigada pela imagem!
Beijos! Boa Semana!

ale disse...

dear rosa maría]!!!! l am 100% with you in the rescues of old and abandoned things!!!!!!!its the best!!!!!!!!l love the little bottle with the butterfly!!!!!! the house is georgous!!...and l adore this moment in your blog listening lovely music!!!!!!!!!muchos besosssssss y abrazos!!!!

Fer disse...

Che amore!

Queria te agradecer pelo teu ultimo recadinho deixado no meu blog, nas tuas palavras sinto tanta sinceridade.
Gostaria de ter respondido antes, mas o tempo pra mim è curto :D
E as minhas coisas, como você perguntou, podes encontrar no link artesanum situado no meu blog..
Ainda tenho trabalhado para haver uma outra possibilidade de shop online, vamos ver!

Um forte abraço, e octima semana!!!

Fer.
P.S. desculpas pelo o meu portugues, tantos anos falando outra lingua :D

TagTraum disse...
Este comentário foi removido pelo autor.
It's me disse...

Hello.....beautiful !!...have a nice week darling.....did you get my mail????...love Ria....xxx...

Antonia disse...

Dear Rosa, thank you very much for your lovely comment. I didn't blog a lot this week because I'm working in the garden. The big work is done, now I just have to remove all the weed. The house is really gorgeous! I fall in love with it immediately. My husband would tell me it's in a bad condition like the chair :-) But I understand you took it with you and guess, when you are finished with it your family members will fight to sit in it! Have a very nice week Rosa, big hug Anja

Betty Gaeta disse...

Oi Rosa,
Nasci em uma cidade de latifundiários, que dista 56 km da cidade onde moro hj (Bauru). Nasci em Jaú uma cidade de mais de 150 anos (sei que para um europeu isto é nada, mas para nós é uma cidade antiga). Em Jaú existem muitos casarões que pertenciam aos antigos fazendeiros e eles se parecem muito com este que vc fotografou. Adoro este tipo de construção. Amei as fotos!
Bjkas e uma semana maravilhosa para vc.

www.gosto-disto.com

Valéria Ferreira Bernardo disse...

Oi querida amei sua visita, essas imagens são lindas!
bjk♥

Jud disse...

Olá querida,
Também adoro passarinhos de todos os tipos e cores!
Seu blog é muito inspirador, admiro muito!
Grata pela visita.
Beijossssss,
jud-artes.

Cindy disse...

Hello my sweet friend,
I love the little bird and butterfly, they are so cute!
What a beautiful house you found to photograph and YES!!! I am with you on that chaise, it is wonderful and yes, it has great potential!!!
Hugs, Cindy

Catherine disse...

I think that chair does have potential! :)
xo Catherine

Betsy disse...

Wow, what gorgeous architecture. Of course you couldn't just leave it there. A good cleaning, some spray paint, and a nice cushion will make that beauty like new again.

Castles Crowns and Cottages disse...

SWEET SWEET ROSA! I will put your name into the pot for the BLUEBIRD WAND GIVEAWAY! Thank you so much for taking interest!!!! AND YOUR WORK IS OUTSTANDING MY DEAR!!!! Anita

Draffin Bears disse...

Hi Rosa,

So glad that you were able to fit the chair in your car, it has so much potential and is lovely.
Also like the house and the sweet bird and butterfly.

Have a happy week
Hugs
Carolyn

Happy-Sonne disse...

Dear Rosa
Very nice pictures! I love your blog!
Have a nice week with a lot of sun.
Yours Yvonne

ETT RÖTT MONOGRAM disse...

So cute bird, very nice for easter.
And i like your chair, that you will enjoy. I like the house also, it´s wonderful.
Have a happy day
AnnaMaria

Eefies day disse...

I see you sitting in the chair with al lot of pillows and enjoy the sun!!!
Have a nice week and thank you for following me!!!

Eefie

Cindy Adkins disse...

Dear Rosa,
I totally agree with you! I love all your finds!!!
XO

Johanna, St Raphael, Var disse...

Merci de ton passage chez moi. Je découvre ton blog avec grand plaisir.
A bientôt.
Bisous

Hemma på Landet disse...

Hugs to you my friend.:-) Stina

Dorota disse...

Oh this is so beautiful!I love that butterfly!great pictures!
Dorota
www.jewellerybijou.com

~*~ saskia ~*~ disse...

The butterfly is so so cute, Rosa. A lovely idea indeed, must copy this.
Have a happy Tuesday xxxx

Chris's Gourmet Fashion disse...

Thank you for visiting my site. How beautiful your site is and how creative and talented you are both in crafts and cooking ... and yes, I see that potential in old stuff too!

THANKS FOR YOUR VISIT! YOU ARE WELCOME ANYTIME!