STARTING THE DAY BEAUTIFULLY:

STARTING THE DAY BEAUTIFULLY:

sexta-feira, 11 de março de 2011

alguém?!... /// does anyone?!?!...

Alguém se lembra disto?!

Does anyone remember this:










Hoje é dia de memórias!
Aqui  hà uns dia lembrei-me de uma música do tempo do meu 8º ano!!! ´Bem, na realidade apenas me lembrei que havia um grupo chamado ZZtop que tinha uma música que eu adorava!!!!!!!!!!!! era uma balada! Procurei, procurei e encontrei!!! Que alegria! foi um corridinho de memórias galopantes que se atropelavam nos caminhos da memória!, sensações!, cheiros!, os miúdos giros da escola!, as aulas de matemática a que faltei, pelo prazer de faltar, a discoteca inprovisada do meu colega  onde nos metiamos a tarde inteira,  o professor de Geografia lindo que enlouquecia as miúdas numa escola onde os quarentões imperavam (ai!pensar que é o que sou agora mesmo!), ... ... ... as camisolas de lã largas e compridas!, as calças de ganga que de tão justas que eram doiam só de ver quanto mais vesti-las!, o Freddy!, o Variações!, os intervalos das aulas passadas ao sol de inverno!, a loucura dos posters da Bravo!, ... ... meu Deus! como o tempo passa!!! que saudade!!!!!! parece que foi n'outra vida!!!!!!! Alguém sente o mesmo?! Is anybody out there?!?!?!?!
Bom fim-de-semana!

Memories day!
A few days ago i remembered a music group called ZZtop, that had a gorgeous ballad when i was on the 8th grade. I searched and searched and ... ... tcharaaaa! found it on youtube!!! Oh! what joy!!! as soon as i played i was invaded for a million memories!!!!; smells, sensations, the cute kids at school, the maths' classes i never went to just for pleasure, the basic disco that a class friend had on his parents garage and where we spent some afternoons, the gorgeous Geography teacher that made us whisper and run like hell during breaks to sneak him, the large wool pullovers, Freddy, Variações (a portuguese singer), school breaks spent on the winter sun chating about this and that, the Bravo posters with our loved stars!!!!... ...  My God!!!!!!!!!!! time does go through our fingers like water!!!!!!! don't you have the feeling that it all happened in another life?! Is anybody out there?!?!
Happy weekend!

9 comentários:

Presépio no Canal disse...

Nao ha dia que nao me lembre dos anos 80, daquela explosao de alegria na musica, dos slows, das festas nas associacoes de estudantes, de garagem, das paixoes, do sabor das Primaveras e dos verdadeiros Veroes...Fui muito feliz na adolescencia!!
Este teu post comoveu-me com todas as recordacoes!
Fiz 40 anos em Novembro e no entanto parece que os 14/15/16/17 foram ontem!
Que saudades do Variacoes e do Freddy Mercury! Tudo, tudo...
Beijinhos e bom fim-de-semana!!! :-)
Ah, e nunca perdi o habito de dancar em casa quando estou sozinha. Ainda hoje, tal como nessa altura...:-))

Franka disse...

I remember!
What a sentimental journey!

Salut!
Franka

It's me disse...

Nice all those memories!!!......have a nice weekend darling.......love love love Ria....xxx...

culturafemenina disse...

I don't know what happen after 20...yeah you are right another life!!! Responsibilities,stress, job, family...nonono i don't want to think about it.
Have a nice weekend
Cheers
Iela

Vit som snö disse...

Good morning Rosa:)
Lovely memories in that ZZ-Top-ballad...
Have a nice weekend:)
Cilla

Fer disse...

Eu posso imaginar aquilo que provas..
Ainda mais assim que eu estou tao longe da minha amada terra. Longe da familia e de amigos.
E este post me emocionou muito, a saudade dòi muito!!
Obrigada por este momento...

Bom final de semana..

Abraço. Fer.

Tretswelt disse...

Vc quer matar a gente do coraca?hihi.eu era feliz e nao sabia.Boas recordacoes,ideais...Obrigada por nos lembrar.Tambem to longe da minha terra...
Bomfim de semana.Bju.Lu.

Gry disse...

Oh, I really understand what you mean... It is amazing what at song can bring forth of memories.. I have it just like you, when I hear and old melody I dream of my younger days... ;) And it really feels like in another life! ;) The years passes so fast!!! Thank you for bringing forth my memories <3

Have a wonderful weekend Rosa, enjoy life to the fullest! Hugs from Gry <3

VICKYFF disse...

"Life is like riding a bike, in order to keep your balance you gotta keep moving!"
this was so beautiful and peaceful and made me happy for you.
Wedding Dress
This site is a can refer to the choice of browser may help you see
Welcome back. Wonderful photos, wonderful story. So glad you could be there.

THANKS FOR YOUR VISIT! YOU ARE WELCOME ANYTIME!